דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטטיסטיקה באתר אינטרנט - אנליטיקס 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 667   [ נצפה 2483 פעמים ]

אחד הכלים החשובים לאחר בניית אתר ותחילת השקתו ושיווקו הוא המעקב השוטף אחר התעבורה בדפי האתר הנותנים למעשה אינדיקציה על השימוש באתר על ידי הגולשים וביצועי האתר ביחס לכמות הגולשים. זה הכלי מדידה אשר אנו משתמשים בו באינטרנט. לאחר בניית האתר בדר"כ כלל נהוג להכניס כלי סטטיסטיקה באתר הבנויים המבוססים על 2 טכנולוגיות שונות.

 

  1. קבצי LOG – תכנות המתבססות על רישום הלוגים של השרת, השרתים אשר מאחסנים את האתר פיזית מאוחסנים בנוסף לכך קבצי רישום מעקב אחר הפעילות של האתר עצמו. התכנה מתבייתת על הרישום הזה והופכת את המידע הרישומי למידע סטטיסטי שנותן לנו אינדיקציה על ביצועי האתר.
  2. סקריפטים חיצוניים של חברות מיקור חוץ – טכנית מה שנדרש על ידי בעלי האתר זה בסך הכל ליצור קשר עם חברת מיקור חוץ אשר נותנת שירותי סטטיסטיקה על בסיס סקריפטים, כגון גוגל אנליטיקס, מה שנדרש זה רק לשתול סקריפט בנקודה בקוד אשר יוצג בכל הדפים באתר. מאחר והמידע הסטטיסטי יהיה רלוונטי אך ורק לגבי הדפים אשר הסקריפט עובד בהם, דפים אלו יכנס למעקב התכנה החיצונית.

 

כפי שצויין בסעיף 2 , על מנת להכניס גוגל אנליטיקס לאתר שנבנה, יש ליצור קשר עם גוגל אנליטיקס בראש ובראשונה ולהירשם , ורק לאחר מכן אנו נקבל קוד ייחודי הרלוונטי רק לדומיין האתר שברצוננו ליצור מעקב סטטיסטי.

 

בכל תכנה סטטיסטית בין אם המבוססת על קבצי לוג ובין אם סקריפט, יש סימנטיקה קבועה ותהליכי חשיבה דומים, לכן עלינו לשים לב לכמה דברים בתכנות הסטטיסטיות.

 

  1. תעבורת נכנסים לאתר ולדפים – לכל דף ודף באתר אינטרנט יש אינדיקציה של כמות משתמשים אשר נכנסת לדף עצמו, יש לשים לב שאותו משתמש יכל להיכנס כמה פעמים לאותו דף, האם זו אינדיקציה נכונה בחשיבה וניתוח סטטיסטי? זה תלוי אך ורק בנו כבעלי אתרים בבניית אתר, יש לשים לב ולהכיר את השם UNIQUE  שמודד את כמות הנכנסים של משתמשים יחודיים, הכוונה היא שאם משתמש יכנס 20 פעמים לדף, UNIQUE יספור אותו אך ורק פעם אחת. ללא משתנה זה הוא יספור אותו 20 פעמים.
  2.  BOUNCE RATE- משתנה המודד את כמות הקפיצות מהדפים, קפיצה מוגדרת כ משתמש שנכנס לדף ויצא מהדף, ככל שהאחוז יותר גבוה ככה פחות טוב, שכן השימוש באתר הוא במינימום דפים, רצוי לא לעבור את החמישים אחוזים.
  3. כמות זמן שימוש בדף, המודד כמות הזמן שהמשתמש נמצא בדף הספציפי, בדרך כלל ההשערה היא שכמה שפחות זמן, ככה פחות טוב, שכן אנו רוצים שהמשתמשים ישהו בדפים שלנו כמה שיותר זמן ושיעשו בו שימוש.
  4. מידע גיאוגרפי – מידע פחות רלוונטי לפלחים מסויימים הוא מאיפה המשתמשים מגיעים, באיזה שפות הם משתמשים. זוהי אינדיקציה  טובה לדעת האם אנחנו פונים לפלח מתאים, למשל אם אנו כותבים אתר בשפה האנגלית אז בקידום אורגני סביר להניח שאנחנו נפנה לפלח מחול ולא מהארץ. אינדקציה זו תיראה במידע הגיאוגרפי.
  5. מידע ממשק משתמש – נוכל גם לדעת מאיזה סוגי דפדפנים הגולשים רואים את האתר, ואיזה סוגי מחשבים ומערכות הפעלה, איזו רזולוציית אתר ואפילו טכנולוגיות לקוח שהגולשים יכולים או לא יכולים לאפשר לעצמם כגון ג'ווסקריפט או פלאש.

 

ישנם בנוסף מאות פרמטרים סטטיסטיים שניתן לבחון ולהשתמש בהן, אך יש לשים לב לכך שניתן להשתמש בפרמטרים בודדים על מנת לקבל אינדיקציה מתאימה אם השימוש מתקבל באופן חיובי או שלישי על ידי הגולשים.

 

רונן הוא מתכנת בעת נסיון של 12 שנה בבניית אתרי אינטרנט, וכן איש קשר עם לקוחות אשר צבר נסיון רב בענף האינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב